Toolkit for Quake Nagy ”r”mmel vettk k‚zbe a Walnut Creek  ltal k‚szĄtett Toolkit for Quake cĄm– ezst korongot. Sajnos el‚g hamar elmŁlt a kezdeti lelkesed‚s, mert a CD-n mind”ssze 60 MB programot tal ltunk, ez pedig meglehet“sen kev‚s a CD-re Ąrhat˘ 640-650 MB-hoz k‚pest. PozitĄvum viszont, hogy az anyag nagyon sz‚pen sz‚t van v logatva, t‚mak”r”nk‚nt. A p ly kon felvett demokt˘l kezdve a kl”nf‚le dokument ci˘kon ‚s grafikai kieg‚szĄt‚seken keresztl az egy- ill. t”bbszem‚lyes p ly kig, valamint a p lyatervez“kig mindenf‚le megtal lhat˘ a lemezen. R ad sul mindez ‘BBS-k‚szen’, azaz mindegyik k”nyvt rba t”bbf‚le form tumŁ listafile kerlt, megk”nnyĄtve ezzel a CD-t felhaszn lni kĄv n˘ SysOp-ok dolg t – ‚s term‚szetesen a file-ok tartalm ra kĄv ncsi felhaszn l˘k‚t is. A CD-r“l t”bbet nem nagyon lehet Ąrni, Ągy ink bb a rajta lev“ kieg‚szĄt‚sek felhaszn l s r˘l Ąrn nk p r sz˘t. (Ann l is ink bb, mert ezekhez nem csak a CD-r“l lehet hozz jutni, hanem BBS-eken keresg‚lve, vagy az Interneten az ftp.cdrom.com cĄmen. Egy‚bk‚nt ez ut˘bbi cĄm tulajdonosa egyben a CD kiad˘ja is.) Alapvet“en k‚tf‚le patch-et kl”nb”ztethetnk meg. Az egyik a .pat kiterjeszt‚s– file-r˘l ismerhet“ fel, mĄg a m sik egy vagy t”bb .qc file-t tartalmaz. Szks‚g lesz mindenk‚ppen a QuakeC compilerre (qcc.zip n‚ven lehet megtal lni DOS al , a linux-os verzi˘t pedig a qcc.tar tartalmazza). Ha .pat form tumban van a m˘dosĄt˘file, akkor be kell m‚g szerezni a (DOS alatt) pat21b n‚vre hallgat˘  llom nyt. A QCC csomagot kit”m”rĄtve egy kl”n alk”nyvt rban lesz egy nagy adag .qc file. Ezeket  t kell helyezni a Quake k”nyvt r n bell egy  ltalunk l‚trehozott k”nyvt rb˘l nyĄl˘ PROGS alk”nyvt rba (pl.: QUAKE\PATCH\PROGS). Ugyanide kell m‚g bem solni a .pat file-t, ‚s lefuttatni a patch-el“ programot a k”vet“ m˘don: patch < friend.pat Ha valamelyik file m˘dosĄt sa k”zben hiba t”rt‚nt, akkor egy .qc# kiterjeszt‚s– file fog keletkezni. V‚gl a kapott .qc-ket kell lefordĄtani a QuakeC compilerrel. Ehhez el‚g onnan elindĄtani a qccdos-t (vagy a Linuxos verzi˘j t). Egy k”nyvt rral visszal‚pve megtal lhatjuk a m–velet eredm‚ny‚t, a progs.dat file-t. Ezut n m r csak a Quake elindĄt sa van h tra, ez p‚ld nkban a k”vetkez“k‚ppen tehet“ meg: quake -game patch A patch sz˘ hely‚re ‚rtelemszer–en az  ltalunk l‚trehozott k”nyvt r neve helyettesĄtend“. Ha .qc file-ok form j ban kaptuk a patch-et, akkor azokkal fell kell Ąrni a QCC mellet lev“ hasonl˘  llom nyokat, ‚s az el“z“h”z hasonl˘an kell lefordĄtani a qccdos programmal. Új p lya haszn lat ra k‚t lehet“s‚g van. Vagy az  ltalunk l‚trehozott k”nyvt ron bell csin lunk egy MAPS alk”nyvt rat, ‚s indĄtjuk a Quake-et a megfelel“ param‚terrel (-game), vagy az ID1 alk”nyvt ron bell hozzuk l‚tre a MAPS directory-t. A p ly ra a konzolon a k”vetkez“ paranccsal hivatkozhatunk: map A grafikai kieg‚szĄt‚seket MDL file-ok form j ban lehet megtal lni. Ezeket egyszer–en  t kell m solni a Quake-en belli saj t directory-ban l‚trehozott PROGS alk”nyvt rba. Vigy zzunk, hogy az MDL file verzi˘ja megegyezzen az  ltalunk haszn lt Quake verzi˘sz m val! V‚gl pedig a konzolon haszn lhat˘ BIND parancsra t‚rn‚nk ki. SegĄts‚g‚vel kl”nb”z“ billenty–kh”z rendelhetnk hozz  funkci˘kat, melyeket kl”nben a konzolon k‚ne beg‚pelnnk. Hasznos lehet p‚ld ul a k”vetkez“ p r p‚lda, melyekb“l l tni lehet a parancs szintaxis t is: BIND A “+ATTACK” BIND M “+MOVEUP” Az el“bbi az autofire megval˘sĄt sa, az ut˘bbi segĄts‚g‚vel pedig a vĄzben Łszhatunk, an‚lkl, hogy folyamatosan nyomn nk az ugr s gombj t. Dino