Úgy l tszik, a kedves szoftvergy rt˘ c‚gek hihetetlen ‚lesl t ssal felismert‚k, hogy ha sikert ˘hajtanak el‚rni a j t‚kosok k”r‚ben, akkor bizony programot kell k‚szĄtenik. Nem pedig csak a sok “multim‚di s csod t” ontani, amit igen sok becses c‚g tesz. Ezt a felismer‚st (ami val˘j ban nem felismer‚s, gondoljunk csak a r‚gi id“kre) igyekszik megval˘sĄtani t”bbek k”z”tt (szerencs‚re) a Warner Interactive is, Łj kalandj t‚kukkal, amely a 3 Skulls of the Toltecs nevet kapta. Igen, kijelenthetjk, hogy ism‚t v‚rbeli adventure-rel van dolgunk, mivel a j t‚k egyszer– kezel‚s–, kellemes, ‚s f“leg igen humoros (‚s csak egy CD). A helyszĄn Arizona, az id“ a XIX. sz zad. Ebb“l kifoly˘lag k”vetkezik, hogy a j˘ ”reg vadnyugat a t‚ma. H“snk neve Fenimore Fillmore, aki fegyvere helyett els“sorban a nyelv‚t st”geti el“szeretettel. A t”rt‚net egyszer–: Az eg‚sz vadnyugat az “s”k kincs‚re, a h rom aranykopony ra p ly zik. Term‚szetes, hogy a mi feladatunk lesz felhajtani mindh rmat. Az introb˘l kiderl, hogy az egyik koponya az elixĄr/hajn”veszt“  rus birtok ban van, de nem sok ig, ugyanis a Dickson testv‚rek akci˘ba lendlnek, ‚s sz‚tl”vik a manust, aki ‚pp hogy m‚g ‚l. M r ‚pp elindulna a f“n“k a kopony ‚rt, mikor a mi h“snk egy p r l”v‚ssel elkedvtelenĄti a gonoszokat a kora reggeli aranyrabl st˘l. Az ”regember utols˘ lehelet‚vel elmondja a sztorit, amir“l persze m‚g nem is hallottunk. Teh t h rom koponya van ”sszesen, egy Friar Anselmo birtok ban leledzik a kolostorban, egyre az apacsok vigy znak, ‚s egy ugye ott hever a l bunk el“tt. Kiderl, hogy Dickson‚k egy bizonyos Laconte megbĄz s b˘l dolgoznak, “ a helyi s‚f. Miut n szerencs‚tlen m˘d˘n az ‚letelixĄr helyett hajn”veszt“t adtunk a fick˘nak, Fillmore bosszŁ ll˘ angyalk‚nt elhat rozza, hogy megkeresi a hi nyz˘ k‚t kopony t. Ör”mnk azonban nem sok ig tart, mert m‚g azt az egyet is lenyŁlj k t“lnk a lesben  ll˘ gengszterek. Amikor felkelnk (mivel goly˘ horzsolta hal nt‚kunknak k”sz”nhet“en el jultunk el“tte), k‚t papot l tunk a kolostorb˘l, Friar Anselmo-t ‚s testv‚r‚t, akik a hull t vizsg lj k. Épp azon vitatkoznak, hogy a koponya ut n k‚ne nyomozni, vagy el“bb el k‚ne temetni a holttestet. V‚gl is Anselmo elhŁz a v rosba, a testv‚re pedig megkezdi az Úrnak  tadni a szerencs‚tlenl j rt lelket. Itt kapcsol˘dunk be mi is a j t‚kba. Sz˘lĄtsuk meg a szorgoskod˘ papot. Megtudjuk, hogy most “k sem a kolostorban ‚lnek, mivel kild”zt‚k onnan “ket a franci k. (Hogy kerlnek ide a franci k? Sebaj, lesznek m‚g kĄnaiak is...) Egy bizonyos General Lardbelly-t, egy fontos forradalm rt keresnek ‚gre f”ldre. No mindegy. N‚zznk el szamarunk segĄts‚g‚vel Big Town-ba. Ha leparkoltuk az  llatot, menjk be a pajt ba, ‚s vegyk ki a v”d”rb“l a csavart. Nos, hova is vezetne egyb“l az utunk, ha nem a kocsm ba? Nyom s... Hm, az ajt˘n ll˘nak nem akar˘dzik beengedni minket, kezdjnk el vele k”t”zk”dni: - “Nem te vagy... “ - “Meg”lted” - “Nem volt a fegyvere bet”ltve” Erre ideges lesz, ‚s beenged. Tipikus Saloon, de ott szemben... hopp, az bizony az egyik Dickson testv‚r. De el“bb tal n igyunk valamit. A kocsm ros k”zli, hogy nincs alkohol-kiszolg l s, tilalom van, csak lik“r”s vizet adhat. MICSODA? Alkoholtilalom? Mi van? Elmondja, hogy k‚t idi˘ta v‚nl ny kital lta az Antialkoholista Lig t, ‚s sajnos ennek a k‚t n“nek igen er“s befoly sa van. Na majd mi j˘l befolyatunk nekik! M‚g a k v‚f“z“t is benyelte valaki. Amint a v”dr”t fel akarjuk venni, a csapos k”zli, hogy az a “foly soknak” van idet‚ve. K‚rjk el az res whiskys veget. Besz‚lgessnk el Dickson b ' #2-vel. Nos, hlyĄtsk, ahogy csak tudjuk. Mondjuk, hogy a Nemzeti B–n”z‚s Łjs gĄr˘ja vagyunk, ‚s k‚rd‚seket akarunk feltenni, erre “ k‚szs‚gesen v laszol minden k‚rd‚snkre. Azt is megtudjuk, hogy a f“n”ke ‚pp fenn az emeleten szieszt zik. N‚zznk akkor fel az emeletre. Kopogjunk a jobb oldali ajt˘n, mire egy sz”szi t ncosn“ dugja ki a fej‚t. K”zli, hogy nem besz‚lhet velnk, mert “ tŁl lepcses sz jŁ, ‚s a bar tja megtiltotta az emberekkel val˘ kontaktust. K‚rdezzk meg, hol tartja a p‚nz‚t a bar tja. Els“re nem akar˘dzik kiny”gni a v laszt, pr˘b ljuk meg r vezetni: “T n a bankban tartja?” Nem, Mimi ut lja a bankokat, a p rn j ban tartja az ”sszes p‚nz‚t. J˘. A m sik ajt˘ z rva van, nyilv n itt szuny l Dickson b ' #1. Menjnk le, besz‚ljnk a seriffel. L tszik rajta, hogy nem nagyon ‚rdekli, hogy neki mi lenne a mel˘ja, m rt csak az‚rt sem, mert ‚ppen Dicksont v rja egy p˘kerpartira. Nos j˘, akkor ki. Hopp, ott egy n“ci, Dickson szob j nak erk‚ly‚n! Sz˘ljunk neki, kiderl, hogy “ is egy t ncosn“. Mondjuk meg, hogy l tni akarjuk t nc k”zben, mire k”zli, hogy zene n‚lkl nem megy, ‚s a zongorista megint elt–nt. Amikor utolj ra l tta, enyh‚n etil lt/illumin lt  llapotban volt. Vajon hogyan csin lta a szesztilalom kell“s k”zep‚n? Amikor arr˘l k‚rdezzk, hogy egy Dickson nev– palit keresnk, arra k‚r minket, hogy Ąrjuk le, hogy n‚z ki. Hi ba. Mi minden vari ci˘t kipr˘b ltunk, m‚g olyat is, hogy n“i als˘nem–t hord, ‚s 6 szeme van, de semmi. Pedig ott alszik a h ta m”g”tt. N‚zznk ink bb el a bankba. Mondjuk meg a bankosnak, hogy Anselmo testv‚re vagyunk, ‚s a kopony t akarjuk. Sajnos nem j”tt be. De k r. Az‚rt nyissunk egy sz ml t. L togassuk meg j˘ kisfiŁ m˘dj ra a templomot. Egy pap k”sz”nt minket, majd szinte k”ny”r”gve megk‚r, hogy hallgassuk meg a pr‚dik ci˘j t. Na j˘. Belekezd: Kain and Abel. Kain killed Abel. That was very bad! Amen! Kicsit t”m”rĄtve adta el“ a sztorit, de sebaj. Az ajt˘n bemenve megpillantjuk Anselmo-t, aki szint‚n megpillant minket, azut n j˘l elkld a bŁsba. Majd k‚s“bb. Tal n pr˘b lkozzunk a seriff irod j val. B”ng‚sszk  t a hirdet“t bl t. Egy fick˘ invertory-t k‚szĄt az irod ban fellelhet“ cuccokr˘l, ‚s ez rendkĄvl lek”ti a figyelm‚t. Ha besz‚lnk vele, k”z”ljk, hogy a k v‚f“z“ nem ideval˘, mivel annak a Saloonban lenne a helye. Igazat ad neknk, s“t, m‚g egy k v‚f“z“t is. A kocsma mellett egy nagyany˘ k”t”get egy vas rnapi p˘l˘t fi nak, Bobby-nak. Mondjuk meg, hogy ha majd l tjuk, akkor sz˘lunk neki, hogy n‚zzen el ide. Az ‚lelmiszerbolt melletti dobozb˘l vegyk ki a mini farak st, majd menjnk be a b˘tba. Hopp, ez itt Bobby! Sz˘ljunk oda neki, hogy "hĄv a mutterod, haver"! A lelknkre k”ti, hogy addig vigy zzunk az zletre. H t persze! Amint kimegy, tegynk zsebre mindent, ami mozdĄthat˘ : cukor, szivar, keksz, r‚pa, k v‚. Menjnk tov bb az  llom sra. A k v‚f“z“be t”ltsnk vizet. Pr˘b ljuk meg a jelz‚st z”ldre fordĄtani, mire kirohan az  llom smester, ‚s vissza llĄtja. Menjnk ut na. K”zli, hogy biztos j˘l be vagyunk..., mert a jelz“karhoz tilos nyŁlk lni. Akkor k‚rdezzk meg, hogy mikor j”n a vonat. “Ha a szign l z”ldre v lt”. Argh... Az ‚rezhet“, hogy ”nsz nt b˘l ezt nem fogja megtenni, mert el‚g j˘l elvan a vasŁtvezet“vel, akivel telegr fon keresztl sakkozik. Ha sikerlne az ablakot els”t‚tĄteni, akkor bizony nem l tn , hogy mit csin lunk a jelz“vel... Menjnk tov bb, egy kutat l tunk. Vizsg ljuk meg k”zelebbr“l. Valaki odalent szenved. Na, vajon ki lehet az? H t persze, hogy Sam az, a zongorista. Hagyjuk egyel“re, ‚s menjnk vissza az  llom sra. JavĄtsuk meg a csavarral a k‚zihajt nyŁ kocsit, ‚s pr˘b ljuk ki. Egy t‚rk‚p t rul el‚nk, Łj helyszĄnekre mehetnk. Menjnk a temet“be. Vegyk fel a k”telet, ‚s a papag jnak adjunk a kekszb“l. Mik”zben eszegeti, zsebre tudjuk v gni a madarat. Vizsg ljuk meg a f”ldet itt, mire embernk azt mondja : “nagyon j˘ t p‚rt‚ke van ennek a talajnak...”. N‚zzk meg res vegnket, ‚szrevesznk rajta egy t‚rk‚pet a szeszf“zd‚hez az erd“ben. Hoh˘, nyom s az erd“be! Harmonikus t j t rul el‚nk, menjnk  t a hĄdon, majd be a h zba. Ez lenne a szeszf“zde. Egy fick˘  ll k”z‚pen, ha besz‚lnk vele, megtudjuk, hogyan is lehet alkoholt gy rtani. El kell hoznunk neki a 3 f“ komponenst, cukrot, vizet ‚s  rp t. J˘, addig vegyk fel a h ta m”g”tt a pecabotot. IWO folytatjuk... Az ‚rt‚kel‚s, ‚s a folytat s a 11/12-es ”sszevont sz munkban lesz olvashat˘