Ugye mindenki ismeri legal bb hĄrb“l a Gateway to the Savage Frontier-t? Most m r j˘l benne vagyunk az ‚vben (hmm.. melyikben is...? : CoVboy) teh t val˘szĄn–leg a TSF is besziv rgott minden AD&D j t‚kos gy–jtem‚ny‚be. Mivel a CoV #24-ben m r kell“en jellemeztk az el“z“ r‚szt, szeretn‚nk megnyugtatni a kalandorokat: nyugodtan essenek neki a TSF-nek, nyomokban sem eml‚keztet az els“ r‚szre: ez egy j˘ j t‚k! A szks‚ges k”rĄt‚sr“l: a j t‚kot k‚nyelmi szempontokb˘l nem Amig n, hanem PC-n j tszottuk le, az MCGA (320*200 pont 256 szĄnben) k‚pek meglehet“sen j˘k, a megval˘sĄt s t”k‚letes, vagyis a program nem sz ll el. Egyetlen zavar˘ k”rlm‚ny bukkant fel: ‚rthetetlen m˘don nem a PC ˘r j t haszn lj k az id“zĄt‚sek ellen“rz‚s‚re, Ągy, ha valaki v‚letlenl norm lis g‚pet pr˘b l haszn lni, akkor ki kell vennie turb˘b˘l, ha az zeneteket el akarja olvani. J˘-j˘ a GSF-fel az volt a baj, hogy tet– lassŁ, most meg az, hogy gyors, de h t mi‚rt nem tanulnak meg SSI-‚k ˘ra IC-t programozni? Mellesleg az Amiga verzi˘ meg lassŁnak t–nik a PC v ltozat ut n, Łgyhogy semmi j˘t nem v runk a 64-es verzi˘t˘l, hacsaknem annyit, hogy igaz n megjelenhetne m r... Van m‚g egy apr˘ probl‚ma: a program nem bĄrja  tvenni az AMIGA-n mentett GSF karaktereket, ez‚rt esetleg Łj csapatot kell btyk”lnnk. H t akkor kezdjk: egy s”r az asztalon, a t”bbi a h–t“ben, cigaretta a bal k‚zt“l 15 centim‚terre, jobb k‚z klaviatŁr ra vagy az eg‚rre tapad, szemek a kigŁvadnak, fl  ramvonalasan h trasimul... ...csapatunk a GSF abszolv l sa ut n Yartar mellett ‚lvezi a n‚pszer–s‚get ‚s a pihen‚st, amikor r‚gi bar tunk (bar tunk?!? maximum kedvenc zsarnokunk!) Anamitas az eg‚sz csapatot Llorkh-ba var zsolja. Mindenki ismeri Anamitast? Nem? Na j˘. Ez egy v‚n, korpulens fick˘, foglalkoz s ra n‚zve var zsl˘ (olyasmi, mint a programoz˘, vagy mint CoVboy) (K‚rem a k rp˘tl si jegyemet! : CoVboy), akit m‚g a GSF idej‚n mi r ngattunk ki a trutyib˘l, ‚ppen akkor, amikor n‚h ny j˘raval˘ bandita r  akart uszĄtani egy osztr k t‚v‚szt rt ‚s egy ex-magyar Łriembert n‚mi feldarabol s c‚lj b˘l. Az˘ta ez a piszok mindenf‚le r z˘s kalandra kld”zget minim lis alapb‚r‚rt. Lakhelye Secomber (d‚lkelet), egy szĄnes h zban lakik, dwarf test“re van, ‚s sziv rv nyszĄn– cic kat tart. (Sz“ke, barna, v”r”s, stb...) Teh t Llorkh-ban landolunk, ahol a marad‚k Zhentil er“k t mad st indĄtottak a Lordok Sz”vets‚ge ellen. Ez ut˘bbi egy csom˘ v ros sz”vets‚ge, term‚szetesen mi “ket t mogatjuk. A t mad s c‚lja a dwarfok helyi kultŁrh z nak (temploma stb...) elfoglal sa. A t mad˘k vezet“je Lord Geildarr. Anamitas m‚g a lelknkre k”ti, hogy felt‚tlenl keressk fel Secomberben, miut n v‚geztnk a feladattal ‚s Lord Geildarr-ral. Hopp,  lljunk meg egy pillanatra! A csat k k”zben szks‚g eset‚n megtal lhat˘ a BANDAGE menpont, igaz csak akkor l that˘, ha van haldokl˘ j t‚kosunk. Lehet, hogy a GSF-b“l sem maradt ki, csak Krevish automatikusan ell tta a s‚rltet? Ejnye... A TSF egy‚bk‚nt hozott n‚h ny ‚pesz– ŁjĄt st. P‚ld ul lehet v s rolni t‚rk‚peket. Ezek haszn lata egyszer–: READY, USE erre felrajzol egy teljesen haszn lhatatlan t‚rk‚pet. Nem az‚rt haszn lhatatlan, mert semmitmond˘, hanem az‚rt, mert egy n‚h ny oldallal arr‚bb megtal ljuk az ”sszeset. Teh t a jelsz˘: t‚rk‚pet csak CoV-val egytt vegy‚l, vagy rendeld meg! (Nem a t‚rk‚pet, a CoV-ot!) N‚h ny helyen tapasztalni fogjuk, hogy csata k”zben tov bbi harcosok csatlakoznak egyik vagy m sik csapathoz. Az ”tlet j˘, kellemesen szĄnesĄti a harcot, csak akkor fogunk heveny k romkod sban kit”rni, amikor a var zsl˘ink m”g”tt egy l‚p‚s t vols gra t–nik fel egy Łjabb kis hadsereg. Nagyon szerencs‚s ŁjĄt s, hogy v‚gre az NPC-ket (gyeng‚bbek kedv‚‚rt: 'non-playing character', ezek ”nk‚nt csatlakoznak a csapathoz) is magunk vez‚relhetjk. Eddig igen kĄnos volt ezeket megv‚deni az ”ngyilkoss gt˘l. Tov bb  lehet tal lni egy rak s mindenf‚le "LUCKY PAPER"-t. Ennek a helyes magyar fordĄt s t igen neh‚z lenne megadni, nevezzk egyszer–en 'iz‚'-nek. Egy ilyen iz‚ Łgy m–k”dik, hogy el“sz”r is besp jzolunk valamennyit. Ezek ut n egy rak s helyszĄnen becserk‚sznk olyan ellens‚ges csapatokat, amelyekben egytt vannak kraken k‚sel“k, zhentil harcosok, ‚s 'Hosttower'-beli (na most ezt mire fordĄtsuk? Hosttower-re?) m gusok. Nagyon figyeljnk, ugyanis nincs tŁl sok ilyen csapat! Ha tal ltunk ilyen t rsas got, akkor term‚szetesen ki kell nyĄrnunk “ket, de nem mindegy, hogy milyen sorrendben! Ezekn‚l a csapatokn l h rom kl”nb”z“ szĄn– krist ly van. Ha b rmelyik ellens‚ges figur t lecsapjuk, akkor a t”bbi p nikba esik, ‚s ”sszet”ri a n la tal lhat˘ krist lyt. Az els“ halott ellens‚gn‚l tal lunk csak ‚p krist lyt a harc v‚g‚n, teh t legkevesebb h rom ilyen csapatot kell kinyĄrnunk, Łgy, hogy els“k‚nt kinyĄrunk mondjuk egy krakent, a k”vetkez“ csat ban majd egy zhentil-beli harcost, a harmadik csat ban el“re vesznk egy m gust. A dolog sz‚ps‚ge, hogy a h romf‚le ellens‚g teljesen elt‚r“ erej– ‚s harcmodorŁ. AmĄg koncentr lt t mad ssal kik‚szĄtnk egy Zhentil Lord-ot, addig garant ltan begy–jtnk n‚h ny kellemes var zslatot, mert az ellens‚ges var zsl˘k annyira gyeng‚k, hogy hĄmes toj sk‚nt kell vigy zni r juk. Ha megszereztk a h romf‚le krist lyt, a tov bbiakban gond n‚lkl el tudjuk majd olvasni az 'iz‚'-ket, amik egy‚bk‚nt k‚mjelent‚sek. šgyes! Nyilv n az ellenfelek is csak egytt tudj k olvasni ezeket, l sd m‚g a 'koalĄci˘s k‚mjelent‚s' cĄmsz˘t. Teh t Llorkh-ban vagyunk. El“bb k˘sz ljunk v‚gig a v roson. Kapunk majd n‚h ny journal hivatkoz st. A #1 nem ‚rdekes, egy t‚rk‚p. A #3 elmondja, hogy Lord Geildarr emberei d‚lkeleten falbont ssal pr˘b lnak behatolni a helyi postahivatalba. (Vagy az egy m sik m–sor?) Ezt csak akkor kapjuk meg, ha az ellens‚ges sebeslteket a v ros ‚szaki r‚sz‚n b‚k‚n hagyjuk. A #5-”t akkor kapjuk, ha kisegĄtjk a kocsm ba beszorĄtott dwarfokat. (Nem bĄrnak a s”rrel? ) Ebb“l megtudhatjuk, hogy k”zeledik az er“sĄt‚s. Miut n a v ros felszĄni r‚szeit kipucoltuk, menjnk be a kast‚lyba. A v‚d“k igen aktĄv t rsas g t int‚zzk el, majd vizsg ljuk meg az oldals˘ szob kat. Ha m‚g mindig ‚lnk, t vozzunk a kast‚lyb˘l a v rb”rt”n ir ny ba. Ennek felderĄt‚s‚t kezdjk a d‚li r‚szen. R”videsen belebotlunk a J#8-ba, ez arr˘l ‚rtesĄt, hogy egy nem ‚ppen “sr‚gi csontv z hever‚szik n‚mi v‚rmocsok k”zep‚n. A k”zelben megismerkedhetnk az egyik Łj sz”rnyeteggel, b r ez nem tŁl vesz‚lyes. Na igen, sz”rnyeteg... van n‚n ny Łj k”ztk. R”viden: ha h romfej–vel tal lkozol, vagy 'bulette'-tel, kem‚nyĄts! szak fel‚ haladva r”videsen erotikus pankr ci˘ tanŁiv  v lunk, k‚t h”lgyem‚ny cs‚peli egym st, r ad sul mind a kett“ azt  llĄtja, hogy “ Siulajia. Agyoncsapni nem tan csos egyiket sem, b˘kl sszunk a menben, var zsoljunk ezt-azt. (dispel magic, remove curse, charm person...) Bevalljuk, fogalmunk sincs, mit csin ltunk, amikor az egyik h”lgy el rulta mag t, ‚s (veszt‚re) harcba sz llt. A m sik h”lgy csatlakozik a csapathoz, amib“l m‚g sok bajunk lesz. A J#24 keret‚ben r”vid csal dreg‚nyt olvashatnak azok a szerencs‚sek, akiknek birtok ban van az eredeti dokument ci˘, ezt most ink bb sp˘roljuk meg. Haladjunk tov bb az egyetlen lehets‚ges Łton, v‚gl egy kisebbfajta tkezet sor n egy Jarbarkas nev– harcos segĄts‚g‚vel tapossuk ki Lord Geildarr bels“ r‚szeit. A J#11 Jarbarkas mes‚je arr˘l, hogy “ milyen j˘ fej, a J#11 pedig Anamitas kedves meghĄv˘ levele, szabad fordĄt sban Ągy kezd“dik: Kedves bar taim, ha ezt olvass tok, akkor minden bizonnyal gy“ztetek... ...ha nem akkor rem‚lem a J˘‚rt vĄvott nemes kzdelemben haltatok meg... J˘ fej az ”reg, nem? Vegyk az ir nyt Secomber fel‚ (nyugatra a m sodik v ros). Łtk”zben tiszteletnket tehetjk Loudwater-ban. Nyugodtan kutassuk v‚gig a v rost, csapkodjuk agyon az ellens‚get, ‚s term‚szetesen fogadjuk el a k”penyt. Ezt akkor kapjuk meg, ha a v ros d‚lkeleti r‚sz‚b“l el–zzk a kĄs‚rteteket. Ha egy csinos h”lgyike k‚ri a segĄts‚gnket, menjnk vele. Ezut n Łjabb sz”rnyeteggel ismerkedhetnk meg, a 'greenhag'-gel. Ez egy gyes j˘sz g, ugyanis tudja v ltoztatni az alakj t. A bonus gy–r– igen j˘ szolg latot fog tenni a j t‚k v‚g‚n. Elt rsaloghatunk az ‚szaki kapukat biztosĄt˘ “r”kkel is (J#17), akikt“l megtudhatjuk, hogy Ascore h“seit “k mentett‚k meg. Cs”ppet tŁloznak a fiŁk. Secomberben l togassuk meg Anamitast. FelkĄn l egy koron t, ezt term‚szetesen fogadjuk el. Sajnos fele kir lys g ‚s kir lyl ny nem j r vele, ellenben a tov bbiakban az Encamp menben l that˘ lesz a CROWN menpont. Ennek segĄts‚g‚vel b rmikor kapcsolatba l‚phetnk Anamitassal, aki elism‚tli az ‚ppen aktu lis feladatot. J˘ ”tlet, nem kell mindig Secomberbe menni. A v ros t‚rk‚pe egy cs”ppet megv ltozott. A d‚lkeleti sarokban a titkos ajt˘ m”g”tt beszerezhetjk az els“ krist lyt. A tov bbiakban a feladatok sorrendj‚t csak nagyj b˘l k”vetjk, ink bb az egyes helyszĄneket kl”n t rgyaljuk. Ennek nem csak az az oka, hogy a szok soknak megfelel“en szabadon k˘sz lhatunk a t‚rk‚pen, hanem az is, hogy t”bb helyszĄnhez nem tartozik feladat. Tal n kezdjk a legink bb elhagyhat˘ feladattal. Ha a t‚rk‚pen b˘kl szunk, el“bb-ut˘bb tal lkozni fogunk az erdei var zsl˘val, vagy valami ilyesmivel. T“le megtudjuk, hogy a terepen megtal lhat˘ a dwarfok h rom “si barlangja, amelyekben sok tapasztalatot gy–jthetnk, ha be mernk menni. A terepen k˘ric l˘ dwarfokt˘l tov bbi inform ci˘t is megtudhatunk a barlangokr˘l, ha el“bb nem vertk “ket agyon, teh t ne tegynk Ągy, ha tal lkozunk. A h rom labirintus t‚rk‚pe nem igaz n bonyolult, ez‚rt tekintsnk el ezekt“l, valamint a pontos hely megjel”l‚s‚t“l is. (Nem neh‚z megtal lni.) Az egyik labirintus egy szimpla terem. Kl”nlegess‚ge abban rejlik, hogy sem a falak, sem az ajt˘k nem ott vannak, ahol l tjuk “ket, r ad sul folyamatosan v ltoztatj k a helyket. Mindenesetre, ha m r bent vagyunk, akkor igyekezznk valamelyik fal k”z‚ps“ r‚sz‚n keresztl t vozni. Min‚l hamarabb, ugyanis gyakorlatilag minden l‚p‚sn‚l nagy csapat ellens‚ggel fogunk tal lkozni, akik hipp-hopp agyonvernek minket. Ebben a barlangban pihenni nem lehet. El“fordulhat, hogy a program v‚letlenl a fal tŁloldal n helyezi el az ellens‚g egy r‚sz‚t, teh t k”lcs”n”sen nem tudjuk egym st kiirtani. Ekkor az el‚rhet“ ellens‚g eltipr sa ut n menekljnk el a t‚rk‚pr“l. A m sodik labirintus egy folyos˘, a k‚t v‚g‚n egy-egy ajt˘val, k”zte tov bbi nyolc. Miut n bej”ttnk, vegyk sorra az ajt˘kat nyugatr˘l, majd a keleti ajt˘n t vozzunk. Ha esetleg az ajt˘n bel‚p‚s ut n ism‚t a folyos˘n tal ljuk magunkat, akkor ott m r j rtunk. Ha nem t‚vesztettk el az ajt˘kat akkor v‚gl keleten a szabadba ‚rkeznk. Szerencs‚re ebben a labirintusban lehet pihenni. A harmadik labirintus a 'keresztŁt'. Err“l l thatunk t‚rk‚pet is, de csak akkor, ha a keresztez“d‚sben  llunk. A feladat egyszer–, pucoljuk ki a teljes terletet. A feladatot kedves kis teleportok nehezĄtik, ezek szerencs‚re csak az adott negyeden bell pakolnak ide-oda n‚h ny l‚p‚snyivel. Ebben a labirintusban is pihenhetnk, teh t nem lesznek gondjaink. Ha mind a h rom labirintust abszolv ltuk, el“bb-ut˘bb ism‚t tal lkozunk majd az erdei fick˘val, aki hatalmas dics‚retben ‚s n‚h ny bonus pontban r‚szesĄt. Szer‚ny v‚lem‚nynk szerint ez‚rt nem ‚rdemes er“lk”dni. Tower of Twilight Itt egy Malchor Harpell nev– var zsl˘ lakik. A 'torony' Longsaddle-t“l nyugatra, nem messze a k‚t foly˘ tal lkoz s t˘l tal lhat˘ egy kis t˘ k”zep‚n. A program  ltal mutatott t‚rk‚pen semmi sem l that˘, teh t gyalogosan kell megkeresnnk ezt a helyet! A keleti oldalr˘l lehet bejutni egy hĄdon. A torony k”rbej rhat˘. A d‚li r‚szen n‚mi sikoltoz st hallunk, itt egy titkos ajt˘ m”g”tt legy“zhetjk a torony h zi kĄs‚rtet‚t. A nyugati oldalon n‚h ny kĄs‚rtetet tal lunk, ‚szakon 'drider'-ek szaporodnak. A keleti ‚s a nyugati oldalon tal lunk egy-egy csap˘ajt˘t, b rmeyiken bemehetnk. A torony k”zep‚t csak akkor k”zelĄtsk meg, ha a vasg˘lemet ‚s a p˘kokat is legy“ztk. Hopp, p˘kok! A TSF k‚t Łj tĄpusŁ p˘kot vezetett be, a p˘k kir lyn“t (nagydarab rondas g), ‚s az 'elektromos p˘k'-ot. Ez ut˘bbi kl”n”sen kedves j˘sz g, ugyanis (szerencs‚re gyenge) vill mokat lehel. Elk‚pzelhetjk mit okoz a m–k”d‚sk a var zsl˘ink k”z”tt... A vasg˘lem sem rossz tal lm ny, ugyanis a t–z alapŁ var zslatok nem gyengĄtik, hanem gy˘gyĄtj k. Ha megtisztĄtottuk a tornyot az ellens‚ges figur kt˘l, menjnk be a torony k”zep‚be. Itt Malchor Harpell 500 platinum‚rt megtanĄt valakĄt a m–v‚szet‚re, ‚s ad neki egy sz‚p gy–r–t, amit a karakternek ezentŁl viselnie kell. Ezut n sok ig nem hajland˘ m st kik‚pezni. Azt sajnos nem tudjuk, mennyi ez a 'sok ig', egy h˘napos pihen‚ssel t”lt”tt id“ kev‚s volt. Leilon Ez egy kellemes kisv ros. A keleti kapun l egy j˘st tal lunk. T“le megtudhatjuk, hogy Łjra nagy vesz‚lyek lesnek r nk, amelyeket csak akkor ‚lhetnk tŁl, ha b trak ‚s gyesek lesznk. A feladat szerint a 'Rutting Buck' kocsm ban kellene n‚h ny fick˘t bev rnunk. El“bb persze nem  rt k”rln‚zni a titkos ajt˘k m”g”tt. Menjnk be a kocsm ba. (J#28) Egy katona Waterdeep egyenruh j ban dv”z”l, elŁjs golja, hogy “ket kldt‚k az ‚rkez“ k”vets‚gek biztosĄt s ra. Ak r ehetnk is egyet, amĄg meg‚rkeznek... (J#30) K‚s“bb meglepet‚ssel tapasztalhatjuk, hogy “reink meghagyt k a fegyvereinket, h t menekljnk. Be‚rkeznk Waterdeep-be (J#16) Boldogan bemutatjuk a levelet, amelyet Anamitas bĄzott r nk, mire az “rs‚g egy r‚sze megindul velnk Lord Piergeiron-hoz, a cĄmzetthez, de nem oda ‚rkeznk. A J#34 keret‚ben szerencs‚sen megmeneklnk. A felszĄnre egy csinos labirintuson keresztl juthatunk vissza. Ebben a labirintusban van egy csom˘ rejtett ajt˘, sok k”ztk egyir nyŁ. A labirintus k”zep‚n mindig el fogjuk t‚veszteni az ir nyt, de ez nem kl”n”sebben zavar˘. Az ‚szaknyugati sarokban tal lunk egy megk”t”z”tt embert, engedjk el. (J#39) Megtudjuk t“le, hogy az ellens‚g Waterdeep egyenruh j t haszn lja, hogy Ągy t”rj‚k meg a Lordok Sz”vets‚g‚nek egys‚g‚t. Az ‚szakkeleti r‚szen alaposan bez rt ajt˘kat tal lunk, el“fordulhat, hogy csak a Dispel Magic var zslat segĄt. A d‚lkeleti sarokban az ajt˘n l csapda van, vigy zzunk. Az ‚szakkeleti sarokban van a kij rat, miel“tt ebben az ir nyban t vozn nk, vizsg ljuk meg a k”rny‚ken tal lhat˘ titkos ajt˘t. A csata ut n tal lunk egy feljegyz‚st (J#62). Ez meger“sĄti, hogy nem Waterdeep katon i ‚getik fel a k”rny‚ket. Waterdeep Visszajutunk Waterdeep-be. Ez szerencs‚re egy igen kis v ros. Ha egy maszkos koldussal tal lkozunk, adjunk neki egy tisztess‚ges ”sszeget, Ągy megtudjuk, hogy a templomba a 'MASK' jelsz˘val juthatunk be. A v rosban becserk‚szhetnk egy csinos s rk nyt is. Egy ronda fick˘t˘l megtudhatjuk (J#25), hogy az ‚szaki dokkr˘l Mintarn-ba juthatunk, a d‚lir“l Orlumbor-ba. A haj˘k reggel 6 ˘rakor indulnak. (Ezeket a hajnali id“pontokat soha nem ‚rtettk.) A J#36-ban egy bar ts gos fenyeget“ levelet olvashatunk, val˘szĄn–leg k‚t kal˘z alkot˘i munk ss g nak r‚sze. Yartar Itt a helyzet nagyon egyszer–. Ellens‚geink gyesen elrabolt k a yartari 'Waterbaron'-t, ‚s Łgy int‚zt‚k, hogy Yartar Triboart gyanŁsĄtsa. Ksz”b”n  ll a h borŁ, teh t gyorsan cselekednnk kell. kutassuk  t a v rost, Ągy megtal ljuk az ellens‚ges gyn”k”ket, ezeket segĄtsk  t a tŁlvil gra. Megtudjuk, hogy m r van Triboar-ban egy gyn”k. Vegyk az ir nyt Tiroboar-ba, Yartart˘l nyugatra az els“ v ros. Triboar Nyzsg“ v roska, szinte minden van, illetve lesz, ha majd nem ‚ppen h borŁra k‚szlnek a lak˘k. Az ‚szakkeleti r‚szen megtal lhatjuk a J#53-at, az gyn”k jelent‚s‚t. Az gyn”k (igen helyesen) a v ros Łjonnan ‚plt ‚szaknyugati r‚szeire tippel. A megadott helyen tal lunk egy titkos ajt˘t. M”g”tte t”bb heves csata ut n kiszabadĄthatjuk a yartari vez‚rt. Vele egytt keressk fel Triboar vez‚r‚t az ‚szakkeleti r‚szen tal lhat˘ kast‚lyban, vagy egyszer–en ballagjunk el a legk”zelebbi rend“r“rsre (‚szak). Hatalmas kib‚kl‚s k”vetkezik, a yartari f“n”k meghĄv : n‚mi jutalom Ąg‚ret‚vel : otthon ba. Ezt term‚szetesen ne hagyjuk ki, ir ny Yartar, gy–jtsnk be minden l‚tez“ aj nd‚kot. Daggerford A v rost lerohanta az ellens‚g, a herceg gy v n elmeneklt. DerĄtsk fel a k”rny‚ket. Mint tapasztalni fogjuk, mindenkit elfogtak vagy elkergettek, a templomban p‚ld ul egy v‚n tyŁktolvaj aj nlja fel gy˘gyĄt˘ szolg latait. A herceg kast‚lya a v ros k”zep‚n  ll, viszonylag egyszer– elkergetni az ellens‚get. A kast‚ly ‚szaki r‚sz‚n egy rejtett ajt˘ m”g”tt kuksol a herceg, (J#51) panaszkodik, hogy nagy volt a tŁler“. Ha kiszabadĄtjuk embereit, a J#54-ben ‚rtesĄtenek arr˘l, hogy a marad‚k ellens‚g d‚l fel‚, Way Inn fel‚ pr˘b l meneklni a v rosb˘l, ha sietnk, tal n m‚g utol‚rjk “ket. Ha azonnal indulunk a d‚li kapu fel‚, akkor t‚nyleg utol‚rjk “ket, ‚s term‚szetesen ki is irthatjuk “kelm‚ket az utols˘ sz lig. (Akinek m‚g nem t–nt volna fel: ez egy ilyen b‚k‚s j t‚k. Kev‚s kiv‚tellel mindenkit ki kell nyĄrni.) A v ros ‚szaknyugati r‚sz‚n, egy titkos ajt˘ m”g”tt kellemes meglepet‚s v r r nk: n‚h ny t–z-˘ri s, hasonl˘ m gusok t rsas g ban. Ez is egy ŁjĄt s: egy csom˘ Łj tĄpusŁ m gust fogunk mindenhol tal lni, akik mindenf‚le diszn˘s got var zsolnak. A rutinos kalandor hozz szokott, hogy az ogre-t“l nem kell f‚lnie, de ha n‚h ny ilyen m gussal ‚s s m nnal (a papok megfelel“je) futunk ”ssze, akkor nagyon k”ssk fel az als˘nem–t. A d‚lkeleti sarok k”rny‚k‚n, rejtett ajt˘ m”g”tt n‚h ny m gus k‚mkedik ut nunk var zsg”mb segĄts‚g‚vel. Ha ide bel‚pnk, akkor valami hasonl˘ p rbesz‚d zajlik le: m gus1: Jelentsd a kapit nynak, hogy bel‚ptek egy kis szob ba! k”zkatona: Itt vannak! Miut n a kis csapat ilyet‚n ‚leselm‚j–s‚gr“l tett tanŁbizonys got, heveny k”zelharcba keveredhetnk velk. Bevalljuk, mi enn‚l a po‚nn l kezdtk igaz n megszeretni ezt a j t‚kot. Lehet, hogy ezzel nagyfokŁ gyermetegs‚get (vagy hlyes‚get, szam rs got, nem kĄv nt t”rlend“) (T”r”lve : CoVboy)  rultuk el, de h t ez van. Way Inn Mivel Daggerfordb˘l ide pr˘b ltak meneklni a k‚mek, logikus, hogy mi is itt teszszk tiszteletnket. A Way Inn gyesen el llja az utat, Ągy biztosĄtva a kocsma mindennapi forgalm t. Okos megold s, de nem Łj, l sd budapesti alulj r˘k. A kocsm t˘l ‚szakkeletre tal lhatunk egy gyes kis boltot, ahol a tulaj 'firepot' (fordĄtsuk, mondjuk 'repl“ cs‚szealj'-nak) nev– iz‚ket s˘z r  m gusainkra. Ez egy olyan szerkenty–, amit a m gusaink dob lni tudnak, ‚s ha v‚letlenl eltal lj k vele az ellens‚get, akkor n‚h ny pont k rt tesznek benne. Tot l hlyes‚g, csak a helyet foglalja a t rgy list ban, de akinek kedve van hozz , vagy kĄv ncsi a hozz tartoz˘ effektre, nyugodtan vehet n‚h ny darabot. Ha esetleg kiderlne, hogy teljesen m sra kellene haszn lni, akkor visszavonjuk a 'hlyes‚g' jelz“t. A k”zponti helyen tal lhat˘ kocsma k‚t oldal n felj r˘t tal lunk a fels“ szintre. Ennek a szintnek a keleti r‚sz‚n, egy rejtett ajt˘ m”g”tt gylekez“ ellens‚get tal lhatunk. Ha j˘l eml‚ksznk, akkor ez is krist lyhordoz˘ csapat. A szint k”zep‚n, a kocsma 'f”l”tt' (a t‚rk‚p persze teljesen m st mutat) fog lezajlani a nagy csata. Ez egy kem‚ny ”sszecsap s lesz, k‚szljnk fel alaposan. Miut n gy“ztnk, (J#49) kiszabadĄtjuk a Redbeard nev– illet“t, aki elŁjs golja, hogy az itteni t mad˘k vez‚re, bizonyos Lord, el‚g nagyk‚p– volt, ‚s elmondta, hogy a t”k‚letes terv szerint a kal˘zok blok dot vonnak Waterdeep k”r‚, de a Lordok sz”vets‚ge nem fog segĄteni Waterdeepnek, mert az eddigi t mad sok sor n viselt hamis egyenruha miatt azt hiszik, hogy Waterdeep vez‚re ellenk fordult. Egy az ismeretlen Lord r”videsen igazi magyaros szok s szerint kopj ra t–zheti Waterdeep ma m‚g b‚k‚sen alv˘, holnapt˘l b‚k‚sen nyugv˘ ur nak, Lord Piergeironnak fej‚t. Redbeard v‚gigtekint a lem‚sz rolt zsoldosok ‚s sz”rnyek hull in, majd hidegv‚r–en megjegyzi: Łgy gondolom, ma nyugodtan alhat Lord Piergeiron. K”vetkez“ c‚lunk lehet ak r Longsaddle is. Longsaddle Longsaddle n‚h ny tany b˘l, piacb˘l, Malchor Harpell egyik palot j b˘l, ‚s a szok sos sallangokb˘l  ll. N‚zznk k”rl a terepen, a kast‚lyt tal n hagyjuk a v‚g‚re. A piac valamikor reggel nyit, term‚szetesen s‚t ljunk be. Itt tapasztalni fogjuk, hogy krakenek fosztogatj k a b‚k‚s  rusokat. Lovagiasan siessnk az  rusok segĄts‚g‚re. A megmentett fick˘t˘l megtudjuk, hogy az ”reg Jasper, aki az ist ll˘val szemben lakik, val˘szĄn–leg bajban van. Ir ny az ”reg Jasper h za. ™reg Jasper h z nak felszabadĄt sa (avagy a h zban t”rt‚n“ ideiglenes  llom soz s) ut n ir ny a k”vetkez“ ‚plet. Persze az elfoglalt h zakat alaposan vizsg ljuk  t. Ha megtisztĄtottuk a k”rny‚ket az ellens‚gt“l, (J#64) egy fekete fstfelh“b“l materializ l˘dik maga Malchor Harpell, megdics‚r, majd figyelmeztet, hogy az ellens‚g a Mirabarban (‚szakon) “sszel rendezend“  llamk”z”ss‚gi csŁcstal lkoz˘n akarja v‚gleg sz‚tzŁzni a Lordok Sz”vets‚g‚t. Ha esetleg m‚g nem j rtunk volna Harpell kast‚ly ban, pr˘b ljunk ben‚zni oda. Mivel az “r meglehet“sen furcs n viselkedik, nyomuljunk be. Term‚szetesen itt is sz”rnyek lebzselnek, Ągy Łjabb lehet“s‚gnk nyĄlik harci k‚pess‚geink csillogtat s ra, valamint n‚mi m‚sz rl sra ‚s kegyetlenked‚sre, ‚ljnk a lehet“s‚ggel. Ha esetleg azonnal Mirabarba rohanunk, azt tapasztaljuk, hogy semmi l‚nyegeset nem tapasztalunk, mert a tan cs m‚g nem lt ”ssze. (Egy f‚l napunk r ment az er“lk”d‚sre.) Teh t Mirabarr˘l majd k‚s“bb, ink bb k‚rdezzk meg r‚gi ismer“snket, Anamitast, hogy most mit is tegynk. Mintarn Ez a v ros f‚lig-meddig kit‚r“ szerepet j tszik. A v ros d‚li r‚sz‚t ellept‚k a sz”rnyek, ezeket kell kiirtanunk. Az egyik ‚pletben (J#40) ism‚t tal lkozhatunk kedves r‚gi ismer“snkkel, a b jos ‚s cs”ppet v‚res kez– Jagaerd val. Azok kedv‚‚rt, akik esetleg nem ismern‚k a h”lgyet, elmondhatjuk, hogy “ az egyik sziget kir ly nak kedves le nyk ja, aki mindig valami z–r”s dologba m szik bele. Most ‚ppen a keresked“haj˘kat fosztogat˘ kal˘zok ut n koslatott, amikor az egyik haj˘val egytt elkapt k “t is. Ism‚t bizonyĄt‚kot kapunk arr˘l, hogy Waterdeep egyenruh j ba bŁjtatott krakenek gyk”dnek a terepen. (Ez mintha m r ismert lenne...) Jagaerd t term‚szetesen fogadjuk be a csapatba, kit–n“ segĄt“t rs. Miut n megtisztĄtottuk az eg‚sz v rost a sz”rnyekt“l ak r t vozhatunk is. Miel“tt ezt megtenn‚nk, egyik karakternk, aki k”zben flig szerelmes lett Siulaji ba, szomorŁan konstat lja, hogy az ifjŁ h”lgy elt–nt. A tengeren m‚g l tunk egy siet“sen t voz˘ haj˘t. K‚t alternatĄva van: az optimista, amely szerint a h”lgyet egyszer–en elrabolt k, ‚s a pesszimista, amely szerint m r nagyon elege lett bel“lnk. Orlumber Orlumbor a m sik jelent“s sziget a TSF-ben, ezen tal lhat˘ Orlumber v rosa. A v ros nagyon kellemes: tal lunk benne egy j˘l fejlett m gia boltot. A boltt˘l nem meszsze cs”rg“ brokrat t˘l megtudjuk, hogy a v rost˘l nyugatra az alagŁton keresztl megk”zelĄthet“ Farr Windward, a 'kl”n”sek' v rosa. Nyugodtan felkereshetjk a v rost, de onnan senkit sem menthetnk ki, mert akkor haboz s n‚lkl meg”lnek. Farr Windwardban gy–jt”tt‚k ”ssze az ”sszes olyan fick˘t, akik nem tudtak beilleszkedni k”rnyezetkbe. A rabokat egy kl”nleges pecs‚ttel megjel”lik. Hmm.. Nem igaz n vonz˘ m˘dszer. TŁls gosan eml‚keztet egy‚b b‚lyegekre, jelv‚nyekre. A v ros d‚li r‚sz‚n tal lunk egy rejtett ajt˘t, ezen keresztl gyorsan megk”zelĄthetjk az ellen s‚get. Ha esetleg felkutatjuk a teljes barlangrendszert, akkor az ‚szaknyugati v‚g‚n megtal ljuk az  tj r˘t Farr Windward ir ny ba. Miel“tt  tmenn‚nk, keressk fel a sziget korm nyz˘j t, Tulgar Wrighttsont az ‚szakkeleti r‚szen, a tenger mellett tal lhat˘ palot ban. Fenem˘d boldog lesz, hogy megtisztĄtottuk v ros t az ellens‚gt“l. Ir ny Farr Windward. Ha valamit ilyen felt–n“en tolnak az orrunk el‚, akkor azt meg kell vizsg lni! Farr Windward Miut n  tjutottunk az “r”k”n, igyekezznk min‚l hamarabb el‚rni a v rost, ugyanis az alagutat mindenf‚le szem‚t n‚pesĄti be. Ahogy bel‚pnk, igen kellemes k‚p t rul el‚nk: egy szak llas fick˘ talicsk n tol egy tŁlm‚retes plssmacit. A k‚p l tt n neknk azonnal rokonszenves lett a t rsas g. (Ki lehetett az az idi˘ta, aki ezt kital lta?) Azonnal egy boldogan nnepl“ t rsas gba botlunk. (J#45) Haalbok, akit mindenki szeretett, meghalt. Csapatunk nem ‚rti a dolgot, amit viszont az nnepl“k nem ‚rtenek, vagy valahogy Ągy. A bej ratt˘l nem messze egy kit–n“ boltot tal lunk, v s roljunk be alaposan. Innen n‚h ny l‚p‚sre  ll Haalbok h za. Menjnk be. (J#22) Ougo, a kl”n”s, v‚gre elmagyar zza, mi‚rt is ilyen boldogok az emberek a reggel elhunyt Haalbok h za el“tt: azt nneplik, hogy az illet“ v‚gre megszabadult innen. Ougo vezet“nek kĄn lkozik, term‚szetesen fogadjuk el. Az 'Ugr˘'-ban egy szomorkod˘ embert tal lunk (J#48). A fick˘ ‚ppen leugrani k‚szl a szikl kra, mert id“nk‚nt valakinek le kell ugrania, hogy mutassa a norm lis utat. ElŁjs goljuk neki, hogy nemr‚g ugrott le valaki (Haalbok), erre a fick˘ boldogan elhŁz. Innen nem messze beszerezhetjk a norm liss gunkat bizonyĄt˘ papĄrokat. H t igen, sok emberre r f‚rne egy ilyen papĄr. A v ros nyugati r‚sz‚n egy kis adatfeldolgoz˘ k”zpontot fogunk lerombolni, az ‚szaki r‚szen pedig megszerezzk azt a b‚lyegz“t, amivel az Łj rabokat kezelik. Ougo term‚szetesen igen j˘l ismeri a v rost, k”nnyen idetal l. Ezut n vissza Haalbok h z ba. Nah t, ez a fick˘ ‚l! Megk‚r, hogy csemp‚sszk ki Ougo-t, ‚s vigyk el Orlumber vezet“j‚nek h z ba. Ougo-t SZOBORNAK  lc zz k, Ągy kell  tvinnnk az “rs‚gen. Micsoda ”tlet! Term‚szetesen fogadjuk el az aj nlatot. Ir ny a palota. Gond n‚lkl bejutunk, majd az  lc zott Ougo Tulgar Wrighttson karj hoz nyomja a var zslattal felizzĄtott b‚lyegz“t. (J#43) Az  ldozat “rj”ngve ism‚telgeti: Nem teheted ezt velem! n norm lis vagyok! Norm lis! Mivel ezt ezentŁl senki sem hinn‚ el neki, mert rajta van a b‚lyeg, k‚nytelen szabadon engedni Farr Windward rabjait. Ism‚t j˘ munk t v‚geztnk. Ougo egy darabig velnk j”n, kellemes segĄt“t rs. Luskan Itt egy kiss‚ elbonyol˘dik a cselekm‚ny. Att˘l fgg“en, hogy a j t‚k melyik f zis n l tartunk, teljesen elt‚r“en viselkednek a v roslak˘k, ‚s teljesen elt‚r“ cselekm‚nyek r‚szesei lehetnk. B rmikor keressk fel a v rost, a Hosttower z rva marad. Persze att˘l m‚g er“lk”dhetnk: kiab lhatunk a kapun l, megpr˘b lhatunk bet”rni, stb. Mindenesetre, ha megpr˘b lunk bemenni, akkor el“bb alaposan k‚szljnk fel. A kĄs‚rlet eredm‚nye sok-sok pont lesz. Ha a j t‚k elej‚n felkeressk a v rost, akkor n‚mi veszteget‚s ut n teljesen biztons gos a terep, megbecslt vend‚gek lesznk a kal˘zkapit nyok palot iban. Ha m r alaposan benne vagyunk, akkor rem‚lhet“leg megkapjuk a #74-es journalt, k”rlbell a v ros k”zep‚n, az egyik h zban. Ekkor ism‚t tal lkozunk Jagaerd val (“ ott van minden kilom‚terk“n‚l). T“le megtudjuk, hogy Ruathym szigetv ros igen er“s flott j nak parancsnoka, Redleg kapit ny a luskani kal˘zokat t mogatja a Waterdeep elleni blok dban. GyanŁs k”rlm‚nyek arra utalnak, hogy mindezt nem saj t j˘sz nt b˘l teszi, hanem valamilyen m gikus m˘don k‚nyszerĄtik. Ahhoz, hogy a blok dot megt”rjk term‚szetesen tiszt znunk kell a Redleg kapit ny k”rli z–rt. Ir ny Ruathym. Most ugorjunk egy nagyot. Ha kiszabadĄtottuk Redleg kapit nyt, ‚rdemes lesz ism‚t alaposan k”rln‚zni Luskanban. A v ros ‚szakkeleti r‚sz‚n kiszabadĄthatjuk Siulajia-t (J#42). A feljegyz‚sben az “r”knek sz˘l˘ utasĄt sok tal lhat˘ak, t”bbek k”z”tt nyomat‚kos utasĄt s a fogoly nev‚nek titokban tart s ra. Valami miatt nagyon f‚lnek Siulajia csal dj t˘l. Az egyik k”zeli lyukb˘l kib ny szhatjuk Jagaerd t is, aki k”zben gyesen fogs gba esett. Ruathym A v ros nyugati fel‚n tal ljuk a fontos helyszĄneket. Els“sorban surranjunk be az eligazĄt sra (J#50). Itt egy magas, ronda fick˘ tart eligazĄt st. Term‚szetesen “ Redleg kapit ny. A mendemondak‚nt terjed“ gyanŁ meger“s”dik, mert a kapit ny igen furcs n n‚z ki, mintha megbabon zt k volna, vagy b buk‚nt r ngatn k. J rjuk k”rl a h zat, a felesleges ellens‚ges csapatokat tegyk a f”lddel egyenl“v‚. Tal lunk majd egy rejtett ajt˘t, m”g”tte n‚h ny “rt. Term‚szetesen ezeket is csapkodjuk le, majd szabadĄtsuk ki a megk”t”z”tt embert (J#52). Redleg kapit ny nem akart sz”vets‚get k”tni a luskani kapit nyokkal, de el“bb tŁszokkal k‚nyszerĄtett‚k, majd j”ttek a sĄsapk s m gusok, ‚s elvar zsolt k. Most, hogy kiszabadĄtottuk, segĄteni fog. El“sz”r is megmutatja az utat egy rejtett kis haj˘ fel‚, amelyen visszajuthatunk Luskanba. El‚g buta m˘don egy sz l karddal  ll be a csapatba. Ha valamit r aggatunk, hogy v‚djk, azt eldob lja a csat k sor n (ha j˘l vettk ‚szre). Szerencs‚re el‚g er“s fick˘, val˘szĄn–leg nem lesz gondunk vele. Miel“tt elhagyn nk a v rost, az‚rt n‚zznk k”rl, meg‚ri. Az ‚szaki r‚szen tal lunk egy viseltes k”nyvet (J#55), amely Ruathym t”rt‚net‚r“l sz˘l. A k”nyv megemlĄti az els“ kir lyt, aki az ”reg kast‚lyban lakott. Az illet“ soha nem hagyta el a lakhely‚t. A kast‚lyban  llĄt˘lag csak olyan figur k ‚rezhetik magukat biztons gban, akik Ruathym h–s‚ges szolg i. Ezt term‚szetesen meg kell vizsg lnunk! A vizsg lat eredm‚nye a BloodAxe +3 lesz, ami egy t–rhet“ k‚tkezes fegyver. A j t‚kban egy‚bk‚nt a k‚tkezes fegyverek domin lnak, +3..+4 fokozatŁakat ad a program. Persze, akinek kedve van hozz , az most is bark csolhat ak r +40-es fegyvert is. Ha v‚geztnk, keressk fel az ‚szakkeleti dokkot, ‚s n‚mi tzij t‚k bemutat sa ut n veszĄtsk szem el“l a kiss‚ er“szakosan marasztal˘ h zigazd kat. Neverwinter El“bb-ut˘bb k‚nytelenek lesznk felkeresni ezt a v rosk t is. Mi˘ta itt j rtunk (GSF), hatalmas fejl“d‚s zajlott le: k‚t dokkot ‚pĄtettek, valamint a kerteket Łjra ben‚pesĄtett‚k sz”rnyekkel ‚s elrabolt k”vetekkel. A feladat term‚szetesen a k”vetek kiszabadĄt sa. Eddig m‚g soha nem volt rossz m˘dszer felkeresni a kocsm t, tegyk most is azt. (J#58) A kocsma neve 'A k”v‚r ember asztala', ennek megfelel“en a k”v‚r emberrel t rsalgunk, aki agyondics‚ri Ascore H“seit, vagyis szer‚ny csapatunkat. A sz”vegben megemlĄti, hogy j˘ helyen j runk, ennek megfelel“en n‚zznk k”rl alaposan. Hopp, h tul egy ‚rdekes ajt˘, amely az egyik kertbe vezet! K‚szljnk fel, mentsk ki az  ll st, majd vizsg ljuk meg az ajt˘ tŁls˘ oldal n  lldog l˘ ellens‚ges csapatokat. Itt is a program kedvenc t mad˘ strat‚gi j val fogunk tal lkozni: j˘kora tŁler“, t”bb kis csapatban sz‚tsz˘rva, nehogy egy-k‚t Fireball segĄts‚g‚vel elint‚zzk “ket, igyekeznek a csapatot harap˘fog˘ba z rni. szakra, egy rejtett ajt˘ m”g”tt megtal ljuk az egyik elrabolt k”vetet. Vizsg ljuk v‚gig a t”bbi kertet is. A d‚lkeleti sarokban tal ljuk a m sik k”vetet, kiszabadĄt sa ‚rdek‚ben a szok sos kis h borŁt kell megvĄvnunk. Term‚szetesen tegyk tiszteletnket a kast‚lyban is. Ebbe a v rosk ba hamarosan visszaj”vnk, ugyanis innen, az ‚szaki dokkr˘l haj˘zunk majd el a v‚gs“ ”sszecsap sok helyszĄn‚re. Mirabar Id“k”zben ”sszelt Mirabar tan csa, ahol term‚szetesen ellens‚geink akarnak nagyot alakĄtani. Igyekezznk h t oda, hiszen felt‚tlenl meg kell akad lyoznunk a Lordok Sz”vets‚g‚nek sz‚ttŁr s t. A v ros melletti b ny ban aktĄv dr gak“-b ny sz s folyik. (Gondoljuk mindenkinek felcsillant a szeme.) A v rosnak k‚t vezet“je van, a dwarf Steelfist, ‚s az ember Raurym. Mirabar az egyik legszĄnesebb helyszĄne ennek a j t‚knak. Van itt mindenf‚le bolt, term‚szetesen m gusnak val˘ is, ‚kszer‚sz, ellens‚g sz molatlanul, stb. Beronthatunk ak r azonnal is a Tan cs (”””... Council! Ezt most ‚ppen minek is kell fordĄtani?) (Valami ”nvol nzat : CoVboy) ‚plet‚be. Itt egy igen heveny csat t kell tŁl‚lnnk, szerencs‚re j”n segĄts‚g a dwarfokt˘l. A csata ut n hatalmas h l lkod st zŁdĄtanak r nk, de ezt m r k”nnyebb lesz tŁl‚lni. Mindk‚t kir ly meghĄv otthon ba n‚mi extra besz‚lget‚sre. A boltokban ‚rdemes lesz alaposan bev s rolni a harcosainknak ‚s a var zsl˘inknak is. A v rost gondosan derĄtsk fel, tanuls gos lesz. Az ‚kszer‚sz boltja m”g”tt kijutunk a foly˘partra, ahol szint‚n tal lunk n‚mi ellens‚get. Ez az‚rt kl”n”s, mert a foly˘  llĄt˘lag nem haj˘zhat˘. szaknyugaton tal lunk k‚t titkos ajt˘t, m”g”tte Łjabb csapat k‚mmel. Valamelyik helyszĄnen lesz egy t‚rk‚p is, amelyr“l Siulajia meg llapĄtja, hogy a Pokolkapu Er“d”t Mirabarral ”sszek”t“ egyenest  br zolja. Ezt az er“d”t nem felt‚tlenl kell megkeresni a j t‚k sor n, ugyanis legjobb tudom sunk szerint nincs a t‚rk‚pen. (K”rlbell f‚l napi keresg‚l‚st ”ltnk bele, de sehol nem tal ltuk.) Mirabar ‚szaki r‚sz‚n van a b nya. Term‚szetesen vizsg ljuk meg, hiszen dr gak“b ny ban nem mindennap j runk. A b nya k‚t v‚g‚n n‚mi csat ba bonyol˘dhatunk. A keleti v‚gen a dwarfok b ny sznak, itt (J#18) egy fiatal dwarf panaszkodik, hogy mindenki elt–nik aki lemegy a b ny ba. SegĄtsnk nekik, irtsuk ki a lila f‚rgeket. Miut n ezzel megvagyunk, megtekinthetjk a b nya keleti v‚g‚t, ahol egy s”t‚t g”d”r van. Valamelyik j t‚kosunk leugorhat, megvizsg lni a g”dr”t. Pr˘b ljuk ki. Ugr s, nagy puffan s, cs”r”mp”l‚s, majd ‚szrevesszk a lel˘g˘ k”telet. Mi‚rt nem vettk el“bb ‚szre?! A j t‚kos felm szik n‚h ny ponttal gyeng‚bben, ‚s k”zli, hogy csak a nagy bd”s s”t‚tet l tta. Szinte hallani lehetett a j t‚k tervez“inek gŁnyos vihog s t... Term‚szetesen keressk fel a v ros vezet“it is. Mond˘k juk l‚nyege ”sszefoglalva: A Lordok Sz”vets‚ge meger“s”d”tt, m r csak egy vesz‚ly fenyegeti. Valaha r‚gen itt btyk”ltek egy hatalmas ‚kk”vet, amelynek segĄts‚g‚vel uralni lehetett a Freezefire nev– kegyetlen feh‚r s rk nyt, az Ice Peak ‚kess‚g‚t. Az ‚kk“ elveszett, de ha az ellens‚g birtok ba jut, akkor mindennek v‚ge. Term‚szetesen mi is bekapcsol˘dunk az ‚kk“vad szatba. Az egyik vez‚r a nyakunkba s˘z egy Kriiador nev– harcost is, vigyk magunkkal, t‚rkit”lt“nek nem rossz. Az Ice Peak messze ‚szaknyugaton tal lhat˘. Fireshear fekszik hozz  legk”zelebb, teh t utunk oda vezet. Fireshear csak Neverwinterb“l, haj˘n k”zelĄthet“ meg. Miel“tt oda utazn nk, m‚g kukkantsunk be Port Llast-ba. Port Llast A v ros t‚rk‚pe teljesen megv ltozott. DerĄtsk fel a terepet. A templom egy rejtett zug ban egy pap panaszkodik. (J#57) szaknyugaton mindef‚le huncut ellens‚ggel harcolhatunk, p‚ld ul becserk‚szhe tnk egy nagy vasg˘lemet. Term‚szetesen a s‚tahaj˘k z st ne hagyjuk ki. Hipp-hopp, m ris l“nek r nk! Maradjunk a haj˘ fed‚lzet‚n, de gyorsan keressnk egy j˘l v‚dhet“ helyet, ugyanis t”meges t mad sra kell felk‚szlnnk. A gy“zelem ut n hamarosan vissza‚rnk a kik”t“be, ahol nagy ”r”mmel fogadnak. A s‚tahaj˘k z st a biztons g kedv‚‚rt le llĄtj k,  llĄt˘lag k‚t h‚tre. Ha k‚t h‚t mŁlva Łjra pr˘b lkozunk, akkor ugyanezt fogj k mondani. A megmentett haj˘‚rt cser‚be az els“ kapit nyt˘l a d‚lkeleti sarokban kapunk egy j˘ v‚rtezetet. Fireshear Ez egy szikl ba v jt v roska. Szerencs‚re ‚ppen ‚rkez‚snk el“tt dŁlt k fel, teh t nem fogunk unatkozni. A journalokt˘l tekintsnk el, n‚mi nyavalyg son ‚s haldokl son kĄvl semmi fontosat nem tartalmaz. Łj sz”rnyekkel ismerkedhetnk meg, yetikkel ‚s j‚gfarkasokkal. A yeti olyasmi, mint egy ogre, csak er“sebb ‚s feh‚r, a j‚gfarkas a pokolkutya vil gosabb m sa. Mindkett“ j˘l bĄrja a hideg var zslatokat, ebb“l k”vetkezik, hogy jobb lesz t–zzel t madni. A v rosban tal lunk majd egy csom˘ lej ratot a b nyaszintre, ballagjunk le. A t‚rk‚p nem tartalmazza az ”sszes lej rathoz tartoz˘ labirintust, csak azt, amelyikb“l tov bbjutunk. Hogy izgalmasabb legyen, azt sem adtuk meg, hogy melyik j rat honnan hova vezet. A b nyalabirintus k”zep‚n ”sszefuthatunk a t mad˘ sz”rnyek egyik jelent“s csapat val, ‚s kiszabadĄthatjuk a foglyokat (J#20). Aj nd‚kk‚nt megkapjuk a ShearHammert. Aki esetleg nem tudn : ezt harcban el is lehet dobni, ‚s Ągy messzir“l megt madhatjuk az ellens‚get. A csata sor n egy nagyon szem‚t hŁz st tapasztalhatunk a program r‚sz‚r“l: megr‚mlnek a j t‚kosaink, ‚s vill mgyorsan meneklni kezdenek. Ez azzal j r, hogy egyr‚szt kapnak h tulr˘l, amikor megfordulnak, m sr‚szt sz‚tsz˘r˘dik a csapat. Ha szerencs‚nk van, nem meneklnek el v‚gleg, ‚s Łjra ir nyĄthatjuk “ket, de addig egy-k‚t embernknek kell tartania a frontot, ami bizony kĄnos lesz. Ezt a trkk”t a program be fogja m‚g dobni, legynk r‚sen! Ha sikerl a v ros t‚rk‚p‚nek ‚szaknyugati r‚sz‚n felbukkannunk (k‚t l‚pcs“ vezet ide), gondosan k‚szĄtsk fel csapatunkat egy nagyon durva ”sszecsap sra, amelynek sor n megtudjuk, hogy mi‚rt t madtak a yetik olyan vill mgyorsan ‚s kegyetlenl. Kapaszkodjon meg mindenki: a t mad˘kat egy beholder ir nyĄtja! Gondoljuk, mindenkinek ismer“s ez a szerkenty–: lebeg“, sok szem– g”mb, vastag b“rrel, m gia nem fogja, vill mgyors, ‚s mindenf‚le szem‚ts‚get var zsol. El“szeretettel var zsol 'Slow'-t, ami lelassĄtja a j t‚kosainkat. Ez a csata azzal kezd“dik, hogy a j t‚kosaink megr‚mlnek, sz‚tfutnak, a beholder pedig lelassĄtja “ket. Sz‚p kil t sok! Ha mindezek ellen‚re gy“ztnk, nyitva  ll az Łt Ice Peak-re, a s rk ny lakhely‚re. Ice Peak Ice Peak egy nagyobb sziget, a heggyel, ‚s n‚h ny kisebb helys‚ggel. Term‚szetesen ‚rdemes ezt a terletet is felderĄteni, annak ellen‚re, hogy az el“bb kiszabadĄtott ShearMaster azt tan csolta, hogy feleslegesen ne b˘kl sszunk. Ha tal lkozunk az els“ v roska, Aurilssbarg vez‚r‚vel, akkor r”vid Łton sittre kerlnk. TŁlzottan agg˘dnunk nem kell, r”videsen kiszabadĄt egy hal sz, de jobb az ilyet elkerlni, bszkes‚gnket meg˘vand˘. Jobb, ha mi szabadĄtjuk ki “t. (J#80). A fick˘ neve Icy Trees, javasolja, hogy keressk meg Icewolf faluban a f“n”k‚t, Bleak Sky at Morning-ot. El‚g hlye n‚v, de h t ez van. Menjnk tov bb kelet fel‚. A t‚rk‚pv lt sn l konstat lhatjuk, hogy ilyen m˘dszert m r l ttunk, m‚gpedig a sorozat “s‚n‚l, a Pool of Radiance v‚g llom s n l. Ejnye fiŁk, kifogytatok az ”tletekb“l? Ezen a t‚rk‚pen tal lkozunk Bjorn-nal, id“sb Bjorn fi val, aki most Bjorn er“dj‚nek lak˘ja. Egyszer–! rdemes ezt a terepet is  tvizsg lni. A megtal lhat˘ journalok arra utalnak, hogy nem egyedl kzdnk az ‚kk“‚rt: a tov bbiakban m‚g v‚res harcot kell vĄvnunk a konkurrenci val, hiszen “k is itt vannak. Łgy gondoljuk, itt fogunk el“sz”r tal lkozni 'balck robed master'-rel, szabad fordĄt sban maszkos bankrabl˘val. Ez a legjobban felszerelt ellens‚ges harcos, -8 AC-vel fog neknk esni. Az ‚szakkeleti dokkb˘l egy kis cs˘nakon juthatunk Ice Wolf faluba. A f“n”k”t k”z‚pt jon, az “r”k m”g”tt tal ljuk, amĄg nem derĄtettk fel a terepet, ne keressk. Itt is kzdhetnk bankrabl˘kkal. A d‚li r‚szen tal lhatunk egy l d t is. Miel“tt ezt elkezdjk piszk lni, mentsk ki az  ll st. A l d t szokott ˘vatoss gunkkal vizsg ljuk meg. Tal lunk egy csapd t. Ha ezt megpr˘b ljuk hat stalanĄtani, csinos g zfelh“ lesz a jutalmunk. Viszont ha egyszer–en sz‚tzŁzzuk, akkor tal lunk n‚h ny gy–r–t. M‚g mindig vigy zzunk, az egyik gy–r– el van  tkozva! A m sik kett“re nagy szks‚gnk lesz. Ice Wolf-ban megtal lhatjuk a fontos objektumokat: gyakorl˘, templom, ‚kszer‚sz. Az ‚szaki emberekkel pr˘b ljunk j˘ viszonyt kialakĄtani. Ha Łgy gondoljuk, hogy felk‚szltnk, keressk fel Bleak Sky at Morning-ot (J#67). T“le megtudjuk, hogy “k “rzik az utat, imm r hosszŁ gener ci˘k ˘ta. Igen itt az id“, hogy mi elinduljunk ezen az Łton. Az Łt egyir nyŁ, visszaŁt nincs! R”videsen tal lkozunk n‚h ny fekete sapk ssal, akik ism‚t meger“sĄtik, hogy a Pokolkapu Er“db“l j”ttek. Nem baj, ism‚tl‚s a tud s anyuk ja. A j t‚k most m r teljesen r nk bĄzza, hogy mikor fejezzk be. Ezen a t‚rk‚pen v logathatunk a sz”rnyek k”zl. Van nagyra n“tt szarvasbog r (umber hulk), h romfej– fenevad, amely mindenf‚le stĄlusban t mad, fŁj ‚s var zsol, ˘ri sok, dobozt “rz“ v mpĄr. Az ‚kk”vet rejt“ barlang egy alagŁton keresztl k”zelĄthet“ meg. rdemes megfigyelni az elrejtett csapd kat: a j t‚kos hozz szokik, hogy az ‚pletek alaprajz b˘l, a t‚rk‚pekb“l k”vetkeztet‚seket vonjon le. Teh t felraknak a t‚rk‚pre egy 4x4-es n‚gyzetet. Az ember boldogan berohan a legk”zelebbi rejtett ajt˘n, ‚s tal l n‚h ny piszok barna mel kot. A nagy n‚gyzet viszont egy szimpla h˘mez“. Ezut n a figyelem term‚szetesen a hegycsŁcshoz hasonl˘ terletre ”sszpontosul, de oda nincs bej rat. Ha a j t‚kos m‚g nem j rta be az eg‚sz terepet, akkor b‚k‚sen bes‚t l az alagŁton ellens‚geinek gy–r–j‚be. V‚lem‚nynk szerint engesztel‚sl elhelyeztek egy k”nnyĄt‚st a programban: ha bementnk az alagŁton a hegy belsej‚be, pihenhetnk. Ha a csapat rendben van, mentsk ki az  ll st. L‚pjnk be a barlang ‚szaki v‚g‚n tal lhat˘ ar‚n ba. Tapasztalataink szerint jobb d‚lr“l megk”zelĄteni ezt a helyet. Ezzel a j t‚k utols˘ mozzanat hoz ‚rtnk. Rem‚ljk senkinek nem hi nyzik, hogy ezt nem r‚szletezzk, legyen egy kis (nagyon kicsi) meglepet‚s a v‚g‚re is. A nagy gy“zelem ut n begy–jthetjk a jutalmat, ha el bĄrjuk vinni. Ezt sz˘ szerint ‚rtjk, ugyanis eg‚szen brut lis mennyis‚g– p‚nzt nyomnak v‚rt“l sĄkos mancsunkba. A TSF egyik kedves ŁjĄt sa, hogy a feladat teljesĄt‚se ut ni k˘borl s sor n is t”rt‚nik l‚nyeges cselekm‚ny. Siulayia el“bb-ut˘bb elhagyja a csapatot. A pontos id“t nem igaz n lehetett r”gzĄteni, megfigyel‚snk szerint akkor, amikor szintet l‚p a pontsz ma. Ha felkeressk a v‚n vaj kost Secomberben, automatikusan visszaadjuk a koron t, amely kl”nben is lemerlt, mint egy ˘cska Szokol. Ki tudja, mi minden t”rt‚nhet m‚g? Mi mindenesetre t”bbet nem tudtunk kisajtolni bel“le. Mindent ”sszevetve a TSF a GSF-hez k‚pest kellemesebb sz˘rakoz s.