The Awakened Sherlock Holmes 2007. augusztus 30 Sherlock Holmes, és hűséges társa, Dr. Watson, életének leghátborzongatóbb kalandját kísérhetjük végig, ahol a Baker street-i zseni ellenfele nem más mint a Lovecraft regényekből jól ismert Cthullhu. A játék sokak szerint igencsak nehézre sikeredett, és ez bizony tény, hisz nem egyszerű dolog Sherlock Holmes fejével gondolkodni. Vágjuk hát bele! Amint miénk az irányítás, sétáljunk le az utcára, és beszéjünk a rikkanccsal, és ha időnk engedi, böngésszük át az újságot. Induljunk el jobbra, a kereszteződésig, majd itt ismét jobbra, a virágárus hölgyhöz érve lépjünk be a vele szemben kévő könyvkereskedésbe. Ahogy belépünk, vizsgáljuk meg a létrán a lábnyomot, és a kiszáradás határán fekvő virágot az ablakban. Ekkor egy kis cut-scene következik, amiből megtudhatjuk, hogy a derék boltvezető gyengéd érzelmeket táplál a virágárus hölgy iránt. Ennek egyébként semmi köze a fő szálhoz, csupán az a célja, hogy bevezessen a nyomozás mechanizmusába. Ezután keressük meg a két könyvet, amit Watson ajánlott (könnyű lesz megtalálni, hisz nem a polcokon vannak). Sétáljunk ki a boltból, és induljunk el hazafelé. Sherlock Holmes, és hűséges társa, Dr. Watson, életének leghátborzongatóbb kalandját kísérhetjük végig, ahol a Baker street-i zseni ellenfele nem más mint a Lovecraft regényekből jól ismert Cthullhu. A játék sokak szerint igencsak nehézre sikeredett, és ez bizony tény, hisz nem egyszerű dolog Sherlock Holmes fejével gondolkodni. Vágjuk hát bele! Amint miénk az irányítás, sétáljunk le az utcára, és beszéjünk a rikkanccsal, és ha időnk engedi, böngésszük át az újságot. Induljunk el jobbra, a kereszteződésig, majd itt ismét jobbra, a virágárus hölgyhöz érve lépjünk be a vele szemben kévő könyvkereskedésbe. Ahogy belépünk, vizsgáljuk meg a létrán a lábnyomot, és a kiszáradás határán fekvő virágot az ablakban. Ekkor egy kis cut-scene következik, amiből megtudhatjuk, hogy a derék boltvezető gyengéd érzelmeket táplál a virágárus hölgy iránt. Ennek egyébként semmi köze a fő szálhoz, csupán az a célja, hogy bevezessen a nyomozás mechanizmusába. Ezután keressük meg a két könyvet, amit Watson ajánlott (könnyű lesz megtalálni, hisz nem a polcokon vannak). Sétáljunk ki a boltból, és induljunk el hazafelé. A kereszteződésnél Watsonba botlunk, menjünk oda hozzá. A házban beszéljünk a tulajjal és a rendőrrel is, majd blattyogjunk el balra, egészen a kis kunyhóig. Vizsgáljuk meg a zárat, aminek épségéből arra következtethetünk, hogy nem történt erőszakos behatolás (insert random Trish hozzászólás here). Vessünk egy pillantást az ajtófélfa jobb felső sarkára, és akasszuk le a fennakadt sárga rongyot. Nem lehet nem észrevenni a rajzot a padlón, vizsgáljuk hát meg hamar, a földön heverő kis tállal egyetemben (ebben a bal felső zónában találhatunk egy kis, szürke labdacsot). Most hagyjuk el a házat és udvarát, a kapun kilépve forduljunk balra és ismét balra, be a zsákutcába. Itt lesz egy létra, vágjuk is zsebre (nagy kópé ez a Homes, hova a túróba tesz egy két méteres létrát?), vizsgáljuk meg a fal tetejét, és ara a konklúzióra jutunk, hogy van ott valami :P Ezen a ponton használjuk a létrát, és vegyük fel a kis rostdarabot. Spuri vissza a házba, ugyanehhez a falhoz! Itt vizsgáljuk meg a lábnyomokat: vegyünk méretet, és katt a nagyítóra. Itt picit trükkös, mert nehezen lehet észrevenni, hogy a jobb cipőből hiányzik egy szög (erre kattintsunk is rá, különben a program úgy veszi hogy nem vettük észre). Ja, és itt találunk egy halpikkelyt is. Sétáljunk vissza Watsonékhoz, ahol egy cut-scene után vissza kerülünk az irodánkba. Kémiaóra következik! Üljünk le az asztalhoz, és tárazzunk be üvegcsékből. Tegyük mikroszkóp alá a kis labdacsot, vágjuk ketté (szike), és szedegessük fel a kis magvakat (csipesz). Ezeket pakoljuk át a másik kütyübe, öntsünk rá egy kis savat, és gyútjsunk alá. A halpikkelyt is tegyük a lencse alá, ahol szikével vágjunk le belőle egy darabot, majd kövesse a ruhadarab és a rost is. A kötéldarabot buheráljuk meg a csipesszel, és a szálat tegyük át, öntsünk rá egy kis oldószert. Amikor Watsont irányítjuk, beszeléjünk a rikkanccsal, majd vissza Holmeshoz, akinek a kérdésére a válasz: THAMES. Vegyük igénybe a helyi taxiszolgáltatást, és robogjunk le a Temzéhez. Először természetesen látogassuk meg a kocsmát (nem nehéz megtalálni, ott van az orrunk előtt). Beszéljünk a csapossal. Miután sört nem kaptunk, hagyjuk el a helységet, induljunk balra, át a hídon, le a lépcsőn és a térjünk be a kivilágított házikóba. Beszéljünk egyet a nepál asszonnyal (a másik fazont hagyjuk, csak díszlet), majd turizzunk egyet az oltáron. Díjunk egy pelikános medál. Hagyjuk el a házat, a szemben lévő raktárépület falánál heverő zsákokon van egy kötél, tegyük el azt is, menjünk tovább és cut-scene. A kapott piával siessünk el a csaposhoz a kocsmába. Miután dumáltunk vele, megengedi, hogy megvizsgáljuk a függönnyel elkerített részt. Az asztalba vésett szimbólumokat jegyezzük fel magunknak (bár mivel úgyis ezt olvassátok...). Spuri vissza a leitatott jóemberhez. Tőle balra van egy utca, ezen menjünk végig, amíg nem találunk egy üres üvegekkel dekorált épületet. Vegyük kézbe az üveget, és kopogjunk be, mire megkapjuk a csomagot. Ezután tegyük meg ugyanezt a medállal is. Használjuk a kést a csomagon, és kapunk egy műkezet. Spuri vissza a kocsmába, adjuk oda a kezet a piásnak, és vegyük fel a kampót a pultról. Spuri vissza oda, ahol a részeg emberke üldögélt. A tér túloldalán menjünk be jobbra a raktárépületek utcáján, majd az első elágazásnál forduljunk jobbra. Az út baloldalán lesz egy feltűnően erősen kivilágított épület (ez az amit keresünk). Kombináljuk a kampót a kötéllel, és használjuk az ajtó feletti résen. Watsonnal törölgessük meg az épület jobb oldalán lévő ablakot (elég nehéz észrevenni, de nyugi, ott lesz), és a kampóval horgásszuk fel a súlyt, amivel kinyithatjuk a zárat (üssük fel). Odabent találunk egy vasrudat, amit rögtön hasznosíthatunk a nagy ládán. Vizsgáljuk meg a talajt, ahol találunk egy véres tűt, és egy érdekesen dekorált útlevelet. A másik kinyitható ládában (vasrúd) találunk egy viharlámpát. Jól jöhet még, nosza tegyük zsebre. Mellesleg vegyük észre az egyik láda sarkán a vérfoltot. A csapóajtó mellett lógó kötelet fogjuk meg, és kössük a kilincsre. A nagy üstöt toljuk a vízcsap alá (elég nekimenni és szó szerint tolni), és engedjük meg a vizet (fal melletti tekerentyű). Ha megtöltöttük vízzel, toljuk el egészen a pallóig, ahol az ajtóra kötött kötél másik vége lóg. Menjünk fel a pallóra és kössük a kötelet a dézsa fülére. Ezután már csak a késsel kell elvágni a másik kötelet és hopsz, az ajtó kitárul. Blattyogujnk le a lépcsőn, és vegyük elő a lámpást (csak akkor ha már lent vagyunk, mert különben nem történik semmi). Csak menjünk egyenesen, amíg egy nagy terembe nem érünk. Emlékeztek még a kocsma asztalába vésett jelekre? Na, azokat kell kirakni a gombok segítségével. Remélem feljegyeztétek, mert én ugyan meg nem mondom hogy mi a helyes sorrend! (najó: bal középső, jobb felső, jobb alsó, bal felső).